În prezent, nu există o definiție larg acceptată a termenului destinație turistică. Din perspectiva ofertei din industria turismului, o destinație este de obicei definită de o graniță geo-politică, dat fiind că marketingul de destinație este cel mai frecvent finanțat de guverne. Din perspectiva călătorului, o destinație ar putea fi percepută cu totul altfel.
O destinație turistică este un oraș, oraș sau altă zonă care depinde într-o măsură semnificativă de veniturile obținute din turism sau „o țară, stat, regiune, oraș sau oraș comercializat sau comercializat ca loc pentru turiști. a vizita”. Poate conține unul sau mai multe obiective turistice și, eventual, unele „capcane turistice”. Orașul Siem Reap este, de exemplu, o destinație turistică populară din Cambodgia, datorată în principal apropierii de temple Angkor.
O stațiune insulară tropicală este o insulă sau un arhipelag care depinde și de turism ca sursă de venit. Bahamas în arhipelagul din Caraibe, Bali în Indonezia, Phuket în Thailanda, Hawaii în Statele Unite, Palawan în Filipine și Fiji în Pacific, Insula Vamizi, Santorini și Ibiza în Marea Mediterană sunt exemple de stațiuni insulare populare.